Després d’haver llegit el Reial Decret d’ensenyances mínimes d’Educació Infantil, és interessant saber que les Noves Tecnologies son cada cop més importants en les nostres vides, i per tant, tenim que introduir als nens i nenes en aquests des de menuts, doncs en aquesta etapa es consoliden les bases per al desenvolupament personal i social i s’integren aprenentatges que estan en la base del posterior desenvolupament de competències que es consideren bàsiques per tot l’alumnat.
Per tant, el Reial Decret 1630/2006, de 29 de desembre, s’estableixen els continguts, és a dir, els ensenyaments mínims del segon cicle d’Educació Infantil quant a les Noves Tecnologies en les tres àrees: coneixement d’un mateix i autonomia personal, coneixement de l’entorn i comunicació i representació.
En aquests apartats, les Noves Tecnologies se’ns presenten com una iniciació a l’ús d’instruments tecnològics com l’ordinador, la càmera o els reproductors de so e imatge, així com elements de comunicació. A més a més, també s molt important un apropament a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o videojocs. Realitzant així una valoració critica dels seus continguts i de la seva estètica. També dona gran rellevància a la distinció progressiva entre la realitat i la representació audiovisual, i per tant, tenir consciència de la necessitat d’un ús moderat dels mitjos audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Per concloure, cal dir, que aquest Decret ens aporta una nova visió de les Noves Tecnologies, doncs les tenim que introduir a les aules i treballar-les com un contingut mes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario